سپاه نیوز: فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت:  سال گذشته پروژه هایی که عمدتاً در حوزه آب بود به همت بسیج به اجرا درآمد و بیش از ۱۰۰۰ کارگاه تولیدی دایر شد و اشتغال خانگی رونق گرفت.

سپاه نیوز: فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت:  سال گذشته پروژه هایی که عمدتاً در حوزه آب بود به همت بسیج به اجرا درآمد و بیش از ۱۰۰۰ کارگاه تولیدی دایر شد و اشتغال خانگی رونق گرفت.

سپاه نیوز: فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت:  سال گذشته پروژه هایی که عمدتاً در حوزه آب بود به همت بسیج به اجرا درآمد و بیش از ۱۰۰۰ کارگاه تولیدی دایر شد و اشتغال خانگی رونق گرفت.
کد خبر: ۱۳۴۶۱
يکشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲

به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار جهانبخش کرمی فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در جلسه کارگروه بسیج سازندگی سپاه استان زنجان با اشاره به سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی و شهید آوینی، اظهار کرد: ۲۱ فروردین‌ماه سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که این مجموعه جهادی در استان در حال تلاش است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته صدها هزار برنامه فرهنگی، خدمات محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه و مسئولان و دستگاه‌ها انجام شده است، افزود: در این راستا گزارشی به مقام معظم رهبری ارائه شد و ایشان از زحمات این قشر قدردانی کردند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه در هر صحنه‌ای که نیاز باشد بسیج در آنجا حاضر است، گفت: پارسال ۲۵۰ پروژه که عمدتاً آب بود به همت بسیج به اجرا درآمد، این در حالی بود که بیش از ۱۰۰۰ کارگاه تولیدی دایر شد و اشتغال خانگی رونق گرفت؛ با ایجاد برخی کارگاه‌ها همچون کارگاه‌های فرشبافی ۳۵ نفر جوان در یک کارگاه در حال فرشبافی هستند؛ بدون این که بار مالی برای دولت داشته باشند کارهای ارزشمندی را انجام می‌دهند.

سردار کرمی با اشاره به اینکه با کمیته امداد توافق‌نامه امضا کردیم تا ۴۰۰ واحد مسکونی را تحویل مددجویان تحت پوشش کمیته امداد کنیم، تصریح کرد: طبق این توافق‌نامه در مرحله اول ۸۰ واحد شروع به ساخت خواهد کرد و به مددجویان تحویل خواهد شد با این حال انتظار داریم مسئولان همراهی لازم را با مجموعه بسیج داشته باشند تا بتوانیم این واحدها را سریع تر آماده و تحویل کنیم.

فرمانده سپاه انصارالمهدی استان زنجان با اشاره به اینکه در بحث آب‌رسانی به قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) ۲۰ میلیارد تومان اعتبار واگذار شده تا ۵۷ روستا به همراهی آب و فاضلاب استان در مرحله اول آب‌رسانی شود، تصریح‌ کرد: با پیشرفت و سرعت کار مرحله دوم نیز آغاز خواهد شد و لازم است تا در این خصوص دستگاه‌ها و ماشین‌آلاتی همچون بیل مکانیکی که لازم است توسط ارگان‌های مختلف تهیه شود تا آب‌رسانی به این روستاها قبل از تابستان به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه ماشین‌آلات مورد استفاده در امور عمرانی به وسیله بسیج از ماشین‌آلات تیپ است و گاهی در این راستا سازمان حمل‌ و نقل نیز مساعدت لازم را داشته است، یادآور شد: سازمان بسیج استان آماده است تا چند میلیارد تومان برای خرید ماشین‌آلات اختصاص دهد و چند ماشین برای بسیج خریداری کند و تاکید بسیج این است که حتی یک ریال از اعتبارات را جز در مسیر محرومیت‌زدایی استفاده نکند، درخواست ما این است ارگان‌هایی که دارای ماشین‌آلاتی هستند که بدون استفاده مانده و نیاز به تعمیر دارد، برای فروش در اختیار بسیج قرار دهند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه کمک مومنانه در طول سال و در فصول مختلف در مناسبت‌ها توزیع می‌شود، گفت: در ماه مبارک رمضان حداقل ۲۰ هزار بسته معیشتی براساس بانک‌های اطلاعاتی موجود توزیع خواهد شد.

سردار کرمی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۴ میلیارد تومان اعتبار برای تولید و اشتغال‌زایی در اختیار بسیج قرار گرفته است، عنوان کرد: درخواست داریم از محل بند ۲ تبصره ۱۶ بودجه ۱۴۰۱ که سهم استان ۱۴۰۰ میلیارد تومان است، در صورت امکان ۱۰ درصد به بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه اختصاص دهند تا برای اشتغال‌زایی به کار رود.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه ظرفیتی در اختیار دهیاران قرار دارد و در این سال‌ها بسیج را نیز کمک کرده‌اند، اظهار کرد: انتظار داریم برای سرعت بخشیدن به کارها دهیاران باز هم بسیج را همراهی کند. واگذاری پروژه‌ها به دهیاری‌ها جزو اولویت‌های بسیج سازندگی است؛ در این حالت با کم‌ترین اعتبار با همکاری مردم بهترین پروژه‌ها اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته استان زنجان در بحث آب پروژه‌هایی را اجرا کرد و به عنوان پایلوت در کشور بود، خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال نیز این روند تداوم داشته باشد و موفقت‌های خوبی در بحث آب‌رسانی به روستاهای محروم ایجاد شود.

انتهای پیام

ارسال نظر
captcha